Grupos de trabajo

Imagen de fondo del tipo de comunidad

Pretendemos reflexionar en común sobre los procesos de la enseñanza bilingüe en nuestro Centro para mejorar nuestra práctica docente y el aprendizaje del alumnado. Así mismo queremos compartir y desarrollar estrategias para la atención a la diversidad en la enseñanza bilingüe.

Blogs Blogs

Atrás

THINKING SKILLS FOR CLIL - La importancia de las preguntas en el aula Bilingüe

Thinking skills for CLIL

By Jean Brewster

 

Bloom's revised taxonomy of thinking skills

In 2001 a former student of Bloom, Lorin Anderson, published a revised classification of thinking skills which is actually rather similar to the original but focuses more on v erbs than nouns and renames some ofthe levels.

Higher order thinking skills

Creating

making, designing, constructing, planning, producing, inventing,

Evaluating

checking, hypothesizing, ex perimenting, judging, testing, monitoring,

Analyzing

comparing, organizing, outlining, finding, structuring, integrating

Applying

implementing, carrying out, using

Understanding

comparing, ex plaining, classifying, exemplifying, summarizing

Remembering

recognizing, listing, describing, identifying, retrieving, naming, finding, defining

Lower order thinking skills

We can see that these levels have an intuitive appeal to many teachers; howev er it can also be difficult to implement some of these ideas. For example, comparing falls both under analyzing and understanding,which is confusing. Here analyzing the level of comparison depends on context, for example: how complex is the concept or knowledge being compared?

En este artículo aparecen claves para trabajar en el aula (con la lengua específica asociada a las preguntas correspondientes a cada nivel) y como adaptarlas  alos materiales que diseñamos para el ÁREA NO LINGÜÍSTICA.

Comentarios
No hay ningún comentario aún. Sea usted el primero.

Miembros Miembros

Miembros no está disponible temporalmente.